BIG FIVE ΚΑΙ Ο ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΗΣ | ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑΣ





Αν και θέλουμε να παραμείνουμε μέσα στα πλαίσια του θέματος,  δηλαδή της δυνατότητας χρήσης, της θεωρίας των πέντε παραγόντων για την επαγγελματική κατεύθυνση ενός ατόμου, και ειδικότερα την επιλογή συγκεκριμένου επαγγέλματος, μέσω της διερεύνησης των χαρακτηριστικών της προσωπικότητας, κρίνεται σκόπιμο
να τεθεί το προσδιοριστικό πλαίσιο απαιτήσεων ενός επαγγέλματος, που στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι η διαφήμιση.
Στην Ελλάδα, η Ανώτατη Τεχνολογική Εκπαίδευση εντάσσει την διαφήμιση σε Τμήμα της με τίτλο, Εμπορία και Διαφήμιση (Μάρκετινγκ), που διδάσκει το γνωστικό αντικείμενο των θεωρητικών και πρακτικών εφαρμογών της επιστήμης του Μάρκετινγκ. Με την εισαγωγή του όρου επιστήμη, ως σημείο έναρξης της διερεύνησης των δεδομένων, το ζήτημα τίθεται αμέσως, σε διαφορετική βάση από ὀ,τι θα περίμενε κανείς, κρίνοντάς το επιπόλαια, μέσα από την κρησάρα του απλού θεατή/καταναλωτή. Οι γενικοί χαρακτηρισμοί «λαμπερό επάγγελμα» ή «δημιουργικό επάγγελμα», κρίνονται απλοϊκοί υπό το πρίσμα αυστηρής αξιολόγησης της σχέσης χαρακτηριστικών προσωπικότητας – χαρακτηριστικών επαγγέλματος.
Ενδεικτικά  αναφέρονται τα αντικείμενα και οι δραστηριότητες ενός πτυχιούχου  στα πλαίσια της επαγγελματικής του ενασχόλησης στον δημόσιο ή ιδιωτικό τομέα:

α) Προγραμματισμός της έρευνας αγοράς
β) Έρευνα Αγοράς
γ) Έρευνα μεθόδων πωλήσεων
δ) Παραγωγή διαφήμισης
ε) Σχεδίαση και οργάνωση διαφημιστικής εκστρατείας
στ) Οργάνωση εκθέσεων

Επίσης έχει την δυνατότητα να ασχοληθεί με την έρευνα ή την διδασκαλία.

Μπορεί το Μάρκετινγκ και η Διαφήμιση να μην ανήκουν θεωρητικά στις παραδοσιακά “βαριές” επιστήμες, απαιτούν όμως από ένα άτομο, να διαθέτει ένα ευρύ φάσμα χαρακτηριστικών για να μπορέσει να κατακτήσει πεδία γνώσεων και δεξιότητες, που ελκύουν διαφορετικές προσωπικότητες. Για παράδειγμα η διοικητική λογιστική με το δημιουργικό της διαφήμισης είναι κοινά γνωσιολογικά πεδία του επαγγελματία της διαφήμισης όμως το πρώτο αφορά μαθηματικά οικονομικών και το δεύτερο ένα ευρύ φάσμα εικαστικών ή καλλιτεχνικών δεξιοτήτων σε συνδυασμό μίας όσο το δυνατό καλύτερης εμπειρίας του καθημερινού γίγνεσθαι και μάλιστα ιδωμένο μέσα από τα μάτια κάθε ηλικιακής και πολιτισμικής ομάδας.
Είναι αυτονόητο πως όποιος δραστηριοποιείται στο χώρο της διαφήμισης δεν είναι απαραίτητο να είναι εξειδικευμένος σε κάθε τομέα και στάδιο που θα καθορίσουν το τελικό προϊόν εργασίας, αλλά είναι απαραίτητο, αν θέλει να ανέλθει στις υψηλότερες βαθμίδες επαγγελματικής καταξίωσης σε έναν άκρως ανταγωνιστικό χώρο, να είναι επαρκώς κατηρτισμένος στο σύνολο της δημιουργικής διαδικασίας, και με πολύτιμο εργαλείο την δυνατότητα κριτικής ανάλυσης των επιμέρους διαδικασιών να μπορεί να διορθώσει ή να επιβραβεύσει λειτουργίες ή πρωτοβουλίες απαραίτητες για την επίτευξη του επιθυμητού αποτελέσματος.
Παρά την χρήση ποικίλων επιστημονικών εργαλείων, για την προώθηση ενός προϊόντος, ο πυρήνας της γέννησης της “ιδέας”  είναι η ατίθαση δημιουργική φαντασία που θα τιθασευτεί και θα συσκευαστεί από τους κανόνες της αγοράς για την οποία γεννήθηκε ούτως ή άλλως. Φαίνεται ασφαλές να πούμε δηλαδή, πως αναλύοντας τις ανάγκες του επαγγέλματος, οδηγούμαστε εν πρώτοις, στο αντίστοιχο προαπαιτούμενο χαρακτηριστικό προσωπικότητας, που είναι η Πνευματική Διαθεσιμότητα. Στοιχεία αυτής όπως η φαντασία, η αισθητική και οι ιδέες, κρίνονται ως δομικά στοιχεία της προσωπικότητας που θέλουμε να κατασκευάσουμε ως μοντέλο για την βέλτιστη εγγύτητα ατόμου – επαγγέλματος. Σε αυτό το σημείο αναφέρουμε,  πως η ουσία της ενάρξεως της αναφοράς των προαπαιτούμενων χαρακτηριστικών είναι ορθή, αλλά η σειρά απαρίθμησής τους εμπεριέχει σφάλμα και γίνεται με την πρόθεση να δοθεί έμφαση στο πραγματικά πρώτο τη τάξη χαρακτηριστικό που είναι η Ευσυνειδησία. Ο βασικός λόγος που τίθεται πρώτο σε σπουδαιότητα είναι διότι, η υψηλή βαθμολογία σε στοιχεία όπως αυτοπειθαρχία, φιλοδοξία, ικανότητα και τάξη είναι αυτά που θα θωρακίσουν το άτομο και θα το βοηθήσουν να ανταπεξέλθει στις “αντιφατικές” απαιτήσεις των σπουδών του όπου και γίνεται η πρώτη δοκιμασία αντοχής της προσωπικότητας σε σχέση με τον στόχο, καθώς θα κλιθεί να αναμετρηθεί με μαθήματα απαιτητικά και διαμετρικά αντίθετα σε σχέση με το περιεχόμενο τους. Αυτό είναι κομβικό χρονικό σημείο ωρίμανσης και ενδυνάμωσης των απαραίτητων προσόντων για τον επαγγελματία του Μάρκετινγκ και της Διαφήμισης, καθώς η παρθενογένεση σε οποιοδήποτε απαιτητικό επαγγελματικό τομέα είναι εξαιρετικά σπάνιο φαινόμενο και οτιδήποτε κατακτάται, κατακτάται μέσα από μακρόχρονη και επίπονη μελέτη, που θα προσφέρει ανάλογους καρπούς πάντα σε συνάρτηση με τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του.

Η αντικειμενική κατάσταση της αγοράς που θα κληθεί να λειτουργήσει οποιοσδήποτε επαγγελματίας δεν αποτελεί στοιχείο αξιολόγησης στην αναφορά μας αλλά αποτελεί εξαιρετικής σημασίας στοιχείο για την ευόδωση η μη των προσδοκιών κάθε επαγγελματικής προσπάθειας, και κρίνουμε πως μία οκνηρή αγορά μπορεί να οδηγήσει σε μεταβολή ή αλλιώς στρέβλωση της συμπεριφοράς ενός ατόμου-επαγγελματία, κάτω από την πίεση της δεδομένης κατάστασης, καθώς ενυπάρχοντα χαρακτηριστικά “εν υπνώσει”, (Νευρωτισμός / θλίψη, ατολμία, τρωτότητα) θα ανέλθουν στην επιφάνεια, εξοστρακίζοντας από την υψηλές θέσεις της βαθμολογίας προϋπάρχοντα χαρακτηριστικά με θετικό πρόσημο.

Η ενδελεχής γνώση του κοινωνικού γίγνεσθαι όπως προαναφέρθηκε, επιτυγχάνεται με την συμμετοχή, δηλαδή την κοινωνικότητα που εντάσσεται στα πλαίσια της Εξωστρέφειας με επιπλέον στοιχεία την ενεργητικότητα ή την επιδίωξη συγκινήσεων. Ο υψηλός βαθμός αυτοπεποίθησης είναι επίσης ένα στοιχείο που καθιστά ευκρινέστερη την πραγματικότητα και αυξάνει την καθαρότητα της κρίσης σε σημαντικά θέματα, χωρίς να θωρούνται μέσα στον παραμορφωτικό καθρέφτη της ασυμφωνίας. Ακόμα δημιουργεί συνθήκες ομαλού κλίματος στο εργασιακό περιβάλλον, αλλά και ενδυναμώνει τις ηγετικές θέσεις, προσδίδοντάς τους γνήσιο κύρος.
Η Καλή προαίρεση / Συνεργατικότητα μέσω της ευθύτητας και της εμπιστοσύνης μπορεί να χτίσει υγιείς σχέσεις μεταξύ συναδέλφων και συνεργατών προάγοντας την αξιοπιστία και κατ΄ επέκταση την προτίμηση επαγγελματικής συνεργασίας σε περιπτώσεις συνέντευξης ή εμπορικής συμφωνίας. Επίσης, η ευχέρεια συμβιβαστικότητας, πολλές φορές δημιουργεί το “θαύμα” καθώς δίνει την απροσδόκητη λύση σε φαινομενικά άγονες καταστάσεις.

Σε ένα γενικότερο επίλογο, θα λέγαμε πως η Διαφήμιση στην σύγχρονη μορφή της, με την βοήθεια επιστημονικών εργαλείων δανεισμένα από άλλες επιστήμες ή ειδικά ανεπτυγμένα για αυτήν, έχει αναρριχηθεί στο επιστημονικό πεδίο και παράλληλα παρουσιάζει μία έντονα διαδραστική λειτουργία με την κοινωνία σε βαθμό ενδεχομένως αμφιλεγόμενο. Η δυνατότητα της πλέον, στα πλαίσια της παγκόσμιας αγοράς, είναι τέτοια, που μπορεί να αλλάξει το πολιτιστικό πρόσημο ολόκληρης της ανθρωπότητας κατά το δοκούν. Είναι προφανές πως τα στελέχη της πρέπει να διαθέτουν χαρακτηριστικά και ποιότητες σε ποσότητες και αναλογίες που θα τους επιτρέψουν να ξεχωρίσουν από τον ανταγωνισμό για να μπορέσουν στην συνέχεια να αποτελέσουν οι ίδιοι πολύτιμα εργαλεία προώθησης προϊόντων ή μέσω της διδασκαλίας να μεταφέρουν τις γνώσεις και την εμπειρία σε νεογνούς διαφημιστές που τα χαρακτηριστικά που καθορίζουν την εν γένει συμπεριφορά τους είναι αυτά που θα καθορίσουν αν θα γίνουν ή όχι, οι μελλοντικοί διαμορφωτές επιθυμιών, μιας παγκόσμιας κοινωνίας που αλλάζει με ταχύτερους ρυθμούς από αυτούς που μπορεί να συλλάβει ο μέσος άνθρωπος. 


 *

Τα κείμενα με ετικέτα ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑΣ, είναι της Σοφίας Ρονιώτη και ανήκουν στο Προβλέψεις Σοφίας, όπως και όλα τα κείμενα του ιστολογίου.




Εθνικό και Καποδιστριακό
Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πιστοποιητικά Επιμόρφωσης
Σοφία Ρονιώτη


πιέστε

.     .     .

ΙΣΧΥΡΕΣ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΓΓΥΗΣΗ ΤΡΙΩΝ ΓΕΝΙΩΝ ΕΝΟΡΑΣΗΣ

ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΑΣ. ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΕΡΑΣΤΙΚΟΙ...

Σοφία Ρονιώτη


Προβλέψεις Σοφίας 3η γενιά




Θες να μάθεις γιατί



Δημοφιλείς αναρτήσεις